Spletni članki

Kratki prispevki o čuječnosti, psihoterapiji, osebnostnem razvoju in še čem

Čuječnost in psihoterapija

Na voljo je članek dr. M. Černetiča o čuječnosti v psihoterapiji, ki je bil objavljen v reviji Kairos.

Za branje članka kliknite tukaj.

Čuječnost in akcija

Na prvi pogled se zdi, da je čuječnost statična ter v nasprotju in celo v konfliktu z delovanjem, z akcijo. Brez dvoma je tudi delovanje v življenju zelo pomembno, saj v življenju ne mine dan, ko ne bi bilo potrebno česa opraviti ali kaj postoriti. Brez delovanja in akcijskega pristopa k življenju torej preprosto ne gre.

Čuječnost v oddaji Dobro jutro na TV Slovenija

V sredo, 25. 1. 2012, je dr. Miha Černetič na TV Slovenija kot gost v oddaji Dobro jutro predstavil čuječnost.

Če želite, si lahko ogledate posnetek oddaje.

Vabljeni k ogledu!

Vas stresa stres? Razstresite se!

Težko pričakovani program za premagovanje stresa s čuječnostjo je sedaj odprt za vpis udeležencev!

Objemimo svoje drage s polnim zavedanjem

Kolikokrat objamemo svoje drage? Partnerja, otroka, dobro prijateljico … Kaj se takrat dogaja? Premlevamo preteklost, nas tarejo skrbi o prihodnosti, preštevamo, koliko opravkov je ta dan še pred nami, razmišljamo, kaj bomo rekli ali kaj bo naš naslednji korak? Kolikokrat pa ljubljeno osebo objamemo s polnim zavedanjem, ko se potopimo v tisti trenutek in ga zares začutimo.

Kako čuječnost deluje na možgane?

Ali lahko čuječnost resnično spreminja možgane? To vprašanje si je zastavil dr. Elisha Goldstein na svojem blogu in v odgovor objavil nekaj ugotovitev, ki so jih pokazale raziskave. Ugotovitve so resnično zanimive, če že ne osupljive.

Čuječni tudi na dopustu

Dopust, ko imamo na voljo več časa, je dobra priložnost za razvijanje čuječnosti, pa tudi za to, da veščino sprejemajočega zavedanja s pridom uporabimo za manj stresen in še bolj doživet in blagodejen oddih. Več o čuječnosti med dopustom lahko preberete v članku, ki je konec julija izšel v Bonbonu (tedenski prilogi časopisov Večer in Primorske novice). Na podobno temo pa je bil v avgustu na Radiu Koper objavljen tudi polurni pogovor z Mihom Černetičem.

Vse teče...

Vse teče. Ta modrost antičnega filozofa je še dandanes aktualna. Dobro se povezuje s čuječnim pristopom do življenja. Vse teče, v naravi in v našem življenju.

Samo ta trenutek...

… lahko uživaš v lepoti tega sveta

… imaš možnost, da se upreš svojim razvadam

… lahko rečeš ne svojim strahovom

… lahko uresničuješ svoje najpomembnejše cilje

Kako čuječnost pomaga pri spoprijemanju z anksioznostjo

Pri spoprijemanju z anksioznostjo oz. tesnobo je lahko čuječnost v veliko pomoč. Čuječnostni pristop k anksioznosti je dobro predstavljen v devetih vpogledih na to temo, ki jih je podal Christopher Germer. Trditve se nanašajo predvsem na paniko, vendar veljajo za anksioznost v splošnem.

Otroci nas učijo opazovati svet in sebe

Preživljanje časa z otrokom, skupna igra v otroški sobi, branje pravljic, sprehod, obisk knjižnice, trgovine ali izlet, hranjenje, oblačenje, odhod v vrtec in še mnogo drugega - vse to so lahko zelo lepi trenutki. V idealnem življenju, ko se nam nikamor ne bi mudilo, ko nas ne bi pestila nobena skrb ali utrujenost, bi tako skupno preživljanje časa bilo priložnost, da se začutimo, postanemo bolj povezani in poglobimo odnos z otrokom.

Kaj je čuječnost

Čuječnost (ang. mindfulness) je močno in učinkovito orodje za osebnostno rast in psihološko spoprijemanje s težavami. Po velikem razmahu in široki uporabi v tujini se čuječnost vse bolj uveljavlja tudi v Sloveniji.

Tudi pri hrustanju piškotov je bolje biti čuječen.

Na našem spletnem mestu uporabljamo piškotke. Sami se lahko odločite, ali boste piškotke dovolili ali ne. V kolikor jih boste zavrnili, morda ne boste mogli uporabljati vseh funkcionalnosti spletnega mesta.